Het begin

In juni 2014 fotografeerde ik in opdracht van de gemeente Stichtse Vecht de jaarlijkse plaatselijke bijeenkomst van de veteranen; deze keer in Breukelen. Jaap Verkroost was de waarnemend burgemeester en hij hield een toespraak waarin hij memoreerde dat er in de gemeente ongeveer 350 veteranen wonen. 350? Hier, in Stichtse Vecht? Ik had zelf veel minder geschat. En tegelijkertijd realiseerde ik mij dat ik er helemaal geen idee over had, er nooit over nadacht: dat militairen ver weg hun werk doen maar ook hier, als mede inwoners van mijn gemeente, om de hoek kunnen wonen…. En als ik daar niet over nadenk, zullen velen dat met mij ook niet doen is dan mijn idee. Daar is het plan ontstaan om een bijdrage te leveren aan meer bekendheid en aandacht voor de veteranen hier in Stichtse Vecht. En daar is de kiem gelegd voor wat uiteindelijk het boek moet worden dat we in 2016 gaan presenteren!

In dit blog houd ik jullie op de hoogte van alle activiteiten die we ondernemen om van dit initiatief: een boek over veteranen in Stichtse Vecht, een succes te maken.

Volg ons en laat weten wat je er van vindt. En vind je ons initiatief de moeite waard: vertel het aan anderen zodat we met elkaar de veteranen en hun werk de aandacht geven die ze verdienen.

Geef een reactie

